Trudo 100 jaar

BASISSCHOOL TRUDO 100 JAAR

Het jaar 1922 is een bijzonder jaar in de Eindhovense geschiedenis. In hartje Strijp wordt basisschool Trudo gesticht. Het schoolgebouw ziet er iets anders uit dan nu. Aan weerszijden bevindt zich een toegangsdeur, er is dan nog geen aanbouw en de "toiletten" bevinden zich onder het afdak. De school is een jongensschool met zo’n 44 leerlingen per klaslokaal. In 1928 wordt gestart met de bouw van de St. Jozefschool; een 6-klassige school die haaks op het gebouw van de Trudoschool wordt gezet. In 1969 wordt de school zoals we hem nu kennen vormgegeven: een lagere school voor jongens en meisjes. In 1974 wordt daar de kleuterschool aan toegevoegd.

Inmiddels zijn we bijna 100 jaar verder en bestaat basisschool Trudo nog steeds. Nu een moderne school met ruim 240 nieuwsgierige leerlingen, een team van ruim 20 enthousiaste medewerkers en een zeer betrokken ouderpopulatie. Basisschool Trudo is een school in het ‘dorp Strijp’ in een stad met een rijke geschiedenis en daar zijn wij trots op.